DRP

Tak jsem se asi před měsícem na tomto místě zmiňoval, že to už bude asi letošní poslední příspěvěk, ale staly se zásadní věci a tak ještě jedna aktualita.

DRP - to je dnes velice oblíbený a skloňovaný termín - disaster recovery plán, plán pro případ výpadku nějakého systému a zprovoznění zálohy. Vlastně i já v cyklistické oblasti jsem byl připraven, pořízením nového "záložního kola" letos na jaře - viz NKVS. Hlavním důvodem bylo, že jsem po předešlých zkušenostech čekal selhání současného kola v ten nejnevhodnější okamžik, jak už to tak bývá. Samozřejmě vždy existuje plán B i C a mohl bych si půjčit některé kolo od rodiny, ale to jsem bral za skutečně nouzové řešení. Nové kolo bylo vyzkoušeno a zajeto, ale moc jsem na něm nejezdil, spíše ho udržoval v připraveném stavu kdyby bylo třeba (hotplug). A k tomu došlo v polovině prosince.

prasklina_.JPG konec_kola_.JPG

Při rutinní kontrole jsem objevil prasklinu rámu, na zcela identickém místě jako minule. Zjevně se nejedná tedy o materiálovou vadu ale o konstrukční problém tohoto rámu Author Traction. Pravda je, že problém jsem objevil v neděli ráno a v sobotu kolo absolvovalo 60 km na Skalku nad Mníškem a zpět, částečně offroad, ale nic co by nemělo horské kolo zvládnout. Také je pravda, že jsem asi týden před tím měl takovou menší havárii (prostě jsem sebou praštil při přejíždění kolejí) ale kolu se naštěstí nic nestalo a lidské tělo se zahojí. Hliník se na cyklistický rám prostě nehodí, zejméne z pohledu životnosti. Na nějaký závodní speciál, kde se každou sezonu vše staví znovu je to asi v pořádku.

Protože jsem měl připraveno nové kolo jednalo se hlavně o přenesení příslušenství - osvětlení, blatníky, nosič, cyklocomupter a další na nové kolo. To je celkem rutinní úkon bez problémů, fascinující je, jaký odlehčený chudáček se stal z původního kola. Jeho cyklocomputer se zastavil na hodnotě 48 354 km, ale to je včetně výměny rámu před pár lety, takže by se to mělo vlastně dělit dvěma. Existence kola však nekončí, mám k dispozici původní svařený rám a tak zkusím znovu vše zprovoznit na onom původním rámu. Na cyklodovolenou bych si na tom už netroufl, ale na nějaké kroužení okolo domova by to mohlo stačit. Nové kolo se naopak z lehkého horáka stalo těžkým cesťákem, ale na to jsem zvyklý. Na novém kole jsem zatím jsem nechal obuté terénní pláště, snad mne ušetří přemíry defektů, ale na jaře nekompromisně přezouvám na osvědčené Schwalbe.

stare_kolo_.JPG nove_kolo_.JPG

Snad několik ilustrativních fotek, staré kolo odstrojené do nedbalek a naopak nové v plné polní. Některé drobnosti jsem i vylepšil, na starém kole byla zástěrka na předním blatníku značky "Mattoni" (ustřižené z pet mattoni) nyní jsem kolo vybavil zástěrkou "Velkopopovický kozel".

mattoni_.JPG kozel_.JPG

A snad poslední info - displej se letos zastavil na hodnotě 48 550 km a tak když počítám dalo to letos cca 7700 km, nemít zdravotní indispozici na konci roku, dostal jsem se přes osm tisíc.

konec_roku_.JPG

Zpátky