NKVS2

Aneb Nové Koně Ve Stáji druhý díl 2015

Již je to skoro 7 let co mi slouží kolo Author Traction (jako novinka popsáno zde) ale čas běží a nikdo, ani kolo nemládne. Prakticky všechno se dá na kole měnit (což také průběžně činím a už se chystám na jarní generálku) ale jedna součástka je dost zásadní - rám. Mám už druhý (první praskl po 15 000 Km) a i ten po těch letech a kilometrech vypadá dost unaveně. Asi proto, že kolo jezdí celý rok nonstop loupe se už i lak a na mnoha místech je tak už rám v provedení surový hliník. Myslím že je jen otázka času kdy rám zase někde povolí a tak jsem si chtěl koupit do zásoby náhradní ale ouha! Diktát doby zní 29 palců, celopéro, hydraulické kotoučovky, 30 rychlostí, uhlík, při nejhorším 27,5 palců. Ale to já nechci! Já chci zůstat na 26 palcích na což mám zařízenou celou infrastrukturu. Tak jsem začal hledat, rám už jsem nikde v prodeji neobjevil ale objevil jsem doprodej skladových zbytků horských kol 26 palců. A když jsem v Praze objevil skladem Author Traction rám 19 palců sice s kotoučovkami ale nešť vzal jsem to jako pokyn odněkud shora a kolo (ve slevě) koupil. Musím zmínit prodejce - Cyklocentrum.  Takže je ve stáji nový stroj Auhtor Traction ročník 2012, zatím spíše do zásoby i když pár kilometrů už absolvoval. Co napsat? Detaily viz foto a technická specifikace.

nove_kolo_.JPG   nove_kolo_2_.JPG   author_traction_2012_.jpg

Co říká technická specifikace:

Horské kolo AUTHOR TRACTION 2012 s rámem double butted dural 6061 26 palců, vidlice RST Blaze TnL olejová uzamykatelná 100 mm, měnič SHIMANO Deore, pláště AUTHOR Trail Master 26 x 2.00.

Model 2012

Velikost 16.5", 17.5", 19", 20", 21"

Rám double butted dural 6061

Přední vidlice RST Blaze TnL olejová uzamykatelná (100 mm)

Hlavové složení AUTHOR Integrated 1-1/8"

Převodník SHIMANO M431 44-32-22 zubů 170 / 175 mm kliky

Středové složení SHIMANO ES-25 Octalink

Přesmykač SHIMANO Alivio (34.9)

Měnič SHIMANO Deore

Řazení SHIMANO Deore (27)

Vícekolečko SHIMANO HG-50-9 11-34 (9)

Řetěz SHIMANO HG-53

Náboje AUTHOR Xenon Disc 32 děr

Brzdy TEKTRO Draco WH kotoučové hydraulické (6" kotouče)

Brzdové páky TEKTRO Draco WH

Přední ráfek ALEX ACE 24 černé dvoustěnné 32 děr

Zadní ráfek ALEX ACE 24 černé dvoustěnné 32 děr

Paprsky nerez ocel 2.0 mm černé

Přední plášť AUTHOR Trail Master 26" x 2.00"

Zadní plášť AUTHOR Trail Master 26" x 2.00"

Pedály AUTHOR dural

Řídítka AUTHOR 15 mm 620 / 640 mm

Držátka / omotávka AUTHOR GripLock

Představec AUTHOR dural

Sedlovka AUTHOR dural (31.6)

Objímka AUTHOR (34.9)

Podsedlový šroub AUTHOR dural RU

Sedlo AUTHOR Navigator

Počet rychlostí 27

Hmotnost 13,4 Kg / 19"

Kolo vypadá docela seriozně, překvapily mne i některé seriozní detaily - pedály z jednoho kusu hliníku, pryžové tesnění a přišroubované odrazky, vidlice olejová ale výrazně měkčí naž ta moje současná a tak možná bude i pružit. Přehazovačka Deore, směr řazení se vrátil zase zpět (na starém kole je z nějakého důvodu chod přehazovačky opačný) tak jsem občas přeřadil kam jsem nechtěl. Hydraulické kotoučové brzdy vypadají také dobře a brzdí, to je asi hlavní. Ale je to nová technologie a tak si jí budeme muset osvojit. Už jsem trochu brousoval a neměl by to být takový fatál - odvzdušnění, doplnění, výměna kapaliny  a destiček. Takže shrnuto, kolo vypadá slušně a ve slevě bylo i za slušnou cenu, zatím ho mám jako zálohu ale možná že ho v létě aktivuji. Co vydrží teprve uvidíme. Ale co bude potom? Snad se svět zase vrátí do normálních kolejí a budou horská kola 26 palců? Nebo něco úplně jiného? Na základě velice dobrých zkušeností bych se nebál ani skládačky a když budu třeba už důchodce - třeba i elektrokolo. No uvidíme, kdo chce vědět jak to všechno bude ať čte Dokola.

Aby starému kolu nebylo líto tak také foto a dnes zrovna 42 000 km.

 stare_kolo_.JPG   42000_.JPG

Zpátky