Čelenž II (Rutina I)

Rok se sešel s rokem,příležitost se naskytla a tak jsem si opět mohl zkusit,zda to dokážu.Totiž - ujet 150km na kole.Je to trasa Praha -Šluknov a zatím se mi skoro každý rok daří dát si jí alespoň jednou.Takže v neděli 16.7. jsem si dal trasu Šluknov-Praha a v sobotu 22.7.opačný směr Praha-Šluknov.Nebudu nikoho napínat - i letos jsem trasu zdolal.

Tak jak to bylo.V sobotu 16.7.byly podmínky naprosto ideální,asi 25 stupňů nad nulou,na déšť to nevypadalo a severní vítr (to znamená v zádech a to se v cyklistice věru často nestává).Vyjížděl jsem po obědě a vypadalo to tak nádherně,že to bude nuda-nuda,šeď-šeď,že jsem ani nezapnul záznam,takže elektronické údaje chybí a musíte se spolehnout na mojí paměť.Něco mi sice říkalo,že to vypadá až moc dobře a něco se určitě stane,ale co s tím nadělat?Takže jsem vyjel a začátek vypadal skutečně báječně.V každém větším klesání jsem opakovaně překonával MACH1 (cyklistické onačení rychlostní hranice 60km/hod.) ,zahlédl jsem tam i 65km/hod.Prostě to jelo jako ďábel.První zádrhel přišel už u Krásné Lípy - měkké zadní kolo.Protože to mohla být i náhodná událost,prostě jsem ho dofoukl a jel dál,ale za chvíli zase.Prostě jsem píchl,tak jsem zastavil v lese a vyměnil duši.Žádný problém,ale náladě to nepřidá a už jsem byl špinavý jako prase.Tak jsem jel dál.Někde u Žandova mi prasklo lanko od přesmykače.Asi mělo nárok,nevím kolik let sloužilo,ale mohlo počkat.Náhradní sebou tedy nevozím,řetěz samozřejmě spadl na nejmenší tác a z kola se stalo skutečně horské kolo.Nezbylo než improvizovat,v příkopě jsem našel kus dřeva a přesmykač vypodložil tak,aby řetěz seděl na středním tácu.K tomu mi vzadu zbylo sedm koleček a s tím se už dá jet.Mimochodem vřele doporučuji zbytky lanka odstranit,protože si dokážu představit situaci namotání lanka na zadní kolo a následný držkopád.Patentované to nemám,snímek pro zájemce zde:

Potom jsem čekal,co přijde do třetice.Kousek před Prahou přišly křeče.Sice jsem pil jako duha,ale asi to bylo málo.Nějak jsem se doploužil do Prahy,pak už se taky začalo ochlazovat a křeče přešly,takže dojezd byl již v pohodě.Vyjížděl jsem v 12:45 a v 21:00 už jsem seděl poblíž domova v hospodě na večeři,,takže i čas byl standardní (asi 8 hodin).Potvrdilo se pravidlo: Nikdy neříkej nikdy ,a trasa zpočátku ukázková se nakonec projevila jako docela čelenž.

O týden později opačný směr Praha Šluknov.Vyjíždím v 03:45 a plán je takový,že bych chtěl být v  cíli na oběd.Je sice tma ,ale tropické vedro - 23 stupňů.Tentokrát je záznam zapnut a tak se můžete pokochat i profilem trasy.MACHy tentokrát nepadaly,zpočátku bylo bezvětří a později mírný protivítr.Pitný režim nechci tentokrát ošidit a tak sebou vezu 2 PET láhve 1,5l a protože je sobota,určitě nebude problém po cestě něco koupit.Praha je liduprázdná a mimo několika opilců prakticky nikoho nepotkávám.Východ slunce mě zastihuje poblíž Velvar.Místy jsou po předešlé bouřce ještě louže,ale chystá se opět tropický den.Dělám častější přestávky a piju co se vejde.Do cíle dorážím v 12:15 dle plánu,křeče žádné a tentokrát to byla skutečná pohoda.

Takže pár snímků z cesty:

Svítání,On The Road a Balony na Řípem:

A samozřejmě profil trasy (horní křivka teplota vzduchu,žlutá plocha nadmořská výška a dole okamžitá rychlost):

Pro srovnání viz rok_zpět.