Cyklomaraton

Tož to bylo tak. Již léta sleduji stránky K24 a uvažoval jsem i o účasti. Jedná se o cyklistický maraton na okruhu, 24 hodin na kole a kdo ujede nejvíc. Jezdí pestrá směsice účastníků, někdo dal jeden okruh a šel pařit (nebo spát), někdo jezdil déle a loňský rekord je tuším 760km. Ale zájem je obrovský, přihlašovací listina je vždy okamžitě plná a vždy mi do toho něco přišlo, nebo jsem se měl alespoň na co vymluvit. Takže léta běží a nic. Ale vlastně - když si to chci zkusit tak nic nepotřebuji, nemusím se nikam přihlašovat prostě stačí vzít kolo a vyrazit. Předpověď počasí na tento víkend byla docela optimistická, čas byl, tak jsem do toho po letech konečně šel.

Startoval jsem v sobotu ve 13:30 a plán byl následující. Nejprve zajedu k Příbrami, tam dám večeři a zpět, to bude něco přes 120km. Pak si dám několik koleček v Praze - přes Radotín a Zbraslav, to má asi 20km a pak se půjdu vyspat. No a druhý den ještě jednou tu Příbram a celkově by to mělo dát přes 300km. To jsem si stanovil jako svůj cíl, 160km už jsem dal za jeden den dříve a to by nebyl žádný rekord. Začátek byl přesně podle plánu, vyrazil jsem v 13:30 podél Berounky do Řevnice a pak směr Hostomice a Příbram. Největší problém byla hustota cyklistů, vzhledem k pěknému počasí vyjel skutečně každý. Ale od Řevnice už se to zlepšilo. Co zklamalo byla Obecnická rezervace. Tady jsem chtěl večeřet, ale slavili tu  máje a tak všude plno lidí a v hospodě fronta na půl hodiny. To je ale výhoda kola, jedu o pár kilometrů dál do Podlesí, restaurace "Za komínem" nezklamala. A pak domů, cyklistů už ubylo a největší problém mám s hmyzem. Vyletělo všechno co mělo křídla, zejména ve vlhčí oblasti u Berounky a tak  mám co chvíle nějakou mušku v oku. No ale dojel jsem, doma se dávám trošku dohromady a vyrážím na "pražské" okruhy. Jak se večer ochladilo tak chytám druhý dech a jede mi to jako ďábel, alespoň takový mám pocit. Dávám dva okruhy a jdu spát s 176km na tachometru.

Vstávám hrdinně v 04:00 a v 04:30 jsem už opět na trati. Čekal jsem že bude tepleji, u Berounky je jen 6 stupňů a pěkná mlha. Ale naštěstí jakmile vyjde slunce tak se rychle otepluje a přes den je už opět vedro. Jedu opět do Obecnice u Příbrami a nutno přiznat že zejména ráno to jde docela ztuha, jak mi to večer jelo tak to ráno nejede. Ale přes den se nohy rozhýbají a zpátky už je zase kalup. Pak ještě oběd a zastavuji cyklocomputer a legrace končí na 305km..

Co dodat? Dokázal jsem si že to dokážu. Večer jsem měl velké očí a napadlo mne místo spánku jezdit celou noc. Ale ráno to vypadá jinak. Myslím že těch 300km je pěkný výsledek a pochybuji že jej někdy překonám. Paradoxně největší problém nebyly nohy (bál jsem se křeče ale nic) ale zadek a ruce - ke konci už jsem nemohl udržet řidítka v ruce. Takže za mne spokojenost.

Ještě nějaké výsledky (podle času a ujeté vzdálenosti):

A možná legenda, horní čára je teplota okolí, je vidět že byl hic, ale ráno docela zima. Žlutý je výškový profil, nejel jsem úplně stejnou trasu a tak se trošku liší a ta třetí čára je okamžitá rychlost. Ty pauzy jsou večeře a zasloužený spánek. Celkový čas asi 23 hodin, čas jízdy asi 15 hodin a průměr bez přestávek něco lehce přes 20km/hod.

Kolo jelo naprosto bez problémů, ani jsem neměl žádný defekt, pouze bude potřebovat trochu namazat.

Co jsem viděl zajímavého? No musím říci že docela dost. Pozdě večer jsem potkal v Modřanech u golfového hřiště stádo srnek, nevím kde se schovávají přes den. Na Berounce jsem viděl ondatru (nebo něco takového) a zajíce a králíky ani nepočítám.