Přední nosič Sport Arsenal ART.204

Zakoupil jsem (mimo jiné) přední nosič Sport Arsenal ART.204. Jedná se určitě o výrobek, který dlouhá léta na trhu chyběl. Protože jak vypadají všechny možné přední nosiče na jízdní kolo? Všechny jsou určeny pro pevnou, neodpruženou přední vidlici. Ale jak vypadá dnešní "normální" kolo (horské nebo trekinkové)? Má odpruženou přední vidlici, někdy už i zadní a často i kotoučové brzdy.

Takže co získáme zakoupením výrobku? Plastový sáček, obsahující 2 bočnice, 4 spojovací oblouky (každý jiný), 8 šroubků(+ podložky a matice), 8 svorníků (ve dvou velikostech)(+ podložky a speciální matice), 8 hliníkových podkládacích destiček a 4 plastové, 4 popruhy a katalog výrobků Sport Arsenal. Na první potěžkání je tento balíček docela těžký a zdálo se, že součástky jsou snad vyrobeny ze železa. Naštěstí řada dílů je v alternativním provedení a tak vlastně vše nakonec nebude ani využito. Odpružené vidlice jsou širší než neodpružené a tak jsou nutné 2 sady spojovacích oblouků. Vše je vyrobeno z hliníkové slitiny a černě lakováno. První sestavení je trochu rébus, jediným vodítkem může být miniaturní fotografie v prospektu, popř. větší obrázek na Internetu (je užitečné si ho nastudovat!). Bočnice se spojí příslušnými oblouky do jednoho celku a už zde je možnost určitých rozměrových variant. Vše je třeba vyzkoušet a na poprvé asi nosič sedět nebude. Na montáž se využije 8 šroubků s podložkami a maticemi. Jsou použity matice s nalisovaným plastovým kroužkem který by měl zabránit vyklepání matice při uvolnění, kterému se na jízdním kole těžko dá vyhnout. Zde se ukazuje zkušenost výrobce, který tato věci přece jen nějakou dobu vyrábí a takovéto drobnosti dělají právě kvalitu výrobku. K upevnění na vidlici slouží svorníky, potažené ochranou bužírkou. Opět jsou dodány 2 velikosti. Mezi nosič a vidlici se vkládají hliníkové podložky (je přiloženo celkem 8 kusů) a další plastové proti odření. Vlastní upevnění na vidlici je trošku piplavá práce ale výsledek je uspokojivý. Vyzkoušel jsem montáž na odpruženou i neodpruženou vidlici - bez problémů.

Přiložené snímky ilustrují popsané součásti.

Co si přineseme domů:

A jak to vypadá ve finále na odpružené vidlici:

    

A na neodpružené vildici:

         

A nakonec nějaké shrnutí, klady a zápory:

+ nosič lze použít na přední odpruženou i neodpruženou vidlici

+ stavebnicové řešení umožňuje namontovat i na nestandardní kola

+ precizní provedení, použity matice s plastovou vložkou proti vyklepání, je vidět že výrobce ví, co dělá

+ celkem láce za cca 500 Kč

- poměrně složitá montáž, asi by si zasloužila přiložit podrobný montážní návod (ten chybí)

* Tak tady aktuální poznámka 7.1.2007. Návod (malá kartička s nákresem a popisem) je dodáván, ale při vybalování nosiče mi spadla pod skříň a našel jsem jí až po měsíci. Takže náš ústav se vám mými ústy co nejuctivěji omlouvá a k této politováníhodné události dochází maximálně občas. A vidíte - my na Dokola se nebojíme přiznat vlastní chyby (ale není jich mnoho!).

- jsou přiloženy popruhy, ale nějak jsem nepochopil jejich použití, každopádně se mohou hodit

- na neodpruženou vidlici je asi jednodušší použít klasický nosič, zejména když jsou k dispozici navařená oka

- velkou neznámou je zatím použití tohoto nosiče na kolo s kotoučovou brzdou

Tolik k montáži nosiče. K vlivu na jízdu se vyjádřit zatím nemohu, ale snad časem. A na co ho vlastně potřebuji? Ani nevím, ale může se hodit..

Zpátky