Znovuzrození CM436M

Tedy cyklocomupteru Ciclomaster CM436M po zdánlivé smrti

Tož to bylo tak. V roce 2003 jsem se po létech používání zakladního drátového cyklocomputeru Cateye, který měl jen několik základních funkcí (rychlost, čas, ujetá vzdálenost apod.)  rozhodl pořídit něco lepšího. Výběr padl na Ciclomaster CM434 který uměl také nadmořskou výšku a teplotu a plno dalších funkcí, výrobce jich uváděl tuším 30. Objednáno přes Internet, dorazilo v pořádku a celkem  musím pochválit. Balení obsahovalo tištěné pokyny ve všech možných jazycích, vše potřebné a náhradní pásky na přichycení. Byl to docela sofistikovaný přístroj, na vidlici je bezdrátový vysílač, na řídítkách přijímač a do něj se zasunuje vlastní jednotka. Ta se dala použít i mimo kolo jako hodinky, což jsem nikdy nevyzkoušel. Přístroj sloužil a sloužil, až mi asi po třech letech nešťastně upadl na zem přímo na jedno tlačítko a to zůstalo zaseklé. Přístroj je nerozebiratelný. Tak jsem ho rozebral rozpáčením obou polovin pouzdra, které jsou k sobě vodotěsně slepené. Příčina byla zřejmá, pružení tlačítek zajišťují malé kovové planžety a jedna se nárazem promáčkla tak, že přestala pružit. Planžetu se snad podařilo opět promáčknout zpět a já se pokusil vše složit a slepit dohromady. Bohužel začátečnická chyba, moc lepidla a to zateklo i do tlačítek a tak to byl konec tohoto cyklocomupteru. Opět jsem rozebral ale už se nedalo prakticky nic dělat.

2_rozborka_.JPG   4_cm434_uvnitr_.JPG   5_cm434_.JPG

Protože jsem s ním bylo docela spokojen, napodruhé jsem objednal podobný typ CM436M který na první pohled vypadá úplně stejně, ale liší se tím, že obsahuje paměť na 64 hodin záznamu. A taky samozřejmě cenou. V příslušenství je adaptér k připojení přes usb k počítači a CD s potřebným softwarem. Byl namontován a sloužil a sloužil a sloužil. A že toho zažil, horka, že displej zčernal, déšť skoro jako povodeň, nějaké ty pády, zimu naměřenou i mínus 15 stupňů a podobně. Některé naměřené profily jsou k dispozici leckde na našem Dokola. Uplynulo asi třináct let, nikdy bych tomu nevěřil, že vydrží tak dlouho. Vydržel déle než kolo, které jsem v tom období vystřídal, jednou nový rám a pak celé nové kolo. Ale jednou to muselo přijít, před několika dny stisknu pravé tlačítko při rutinním nulování denních hodnot, a tlačítko zůstalo zamáčklé.

Vzhledem k předchozím zkušenostem byla příčina zřejmá, pravděpodobně v důsledku opotřebení odešla ona malá kovová pružící planžeta. Tak zkazit už nebylo prakticky co, opatrně jsem přístroj rozpáčil a planžeta byla skutečně prasklá. Jak ty planžety vypadají? Vpravo je prasklá. Skutečná velikost tak 4x4 mm.

3_perko_tlacitka_.JPG

 Z předchozího přístroje jsem měl planžety náhradní, tak jsem jí zkusil vyměnit a přístroj OPATRNĚ slepit. Jen pár kapek lepidla a zatím to vypadá, že se povedlo. Pro jistotu jsem po obvodu ještě přelepil lepicí páskou, jednak jako pojistka kdyby se za jízdy pouzdro náhodně rozlepilo a taky aby se zakryly rozprasené hrany jako následek rozpáčení pouzdra. Takhle vypadá po opravě:

1_cm436m_.JPG

Současně jsem hledal na Internetu, zda se něco podobného dá dnes ještě sehnat, ale je to bída. Všichni výrobci do svých přístrojů cpou GPS a další zbytečnosti, výsledkem je, že výdrž baterky je pár hodin a přístroj má funkce, které nepotřebuji protože je umí můj mobil. V tomto starém baterky vydrží třeba rok.

Snad nějaké zhodnocení. Byl jsem s ním spokojen, koupil bych si ho zase, kdyby se vyráběl. Měl i pár problémů, třeba rušení od předního světla, ale vše se nakonec vyřešilo. Nevím jak dlouho ještě vydrží, ještě mám jednu náhradní planžetu a taky na kraji displeje se v zimě a vlhku začíná objevovat černý pruh.

 

Zpátky