Jarní práce


Jarní práce se týkají nejen zemědělství, ale i cyklistiky. I když jak tak na to letos koukám, na jarní práce je už pomalu pozdě, skoro bude čas sklizně (bude-li co)). Jarní přítel (nebo nepřítel) cyklisty bývalo bláto - ale letos se práší za kočárem! Dokonce i ti, kteří v zimě na kolo nesedli a obdivovali ho pouze opřené na balkóně, musí na jaře minimálně nahustit duše. A ti,co jezdí celou zimu, na to musí jít trochu z gruntu. Lze kolo svěřit odbornému servisu (tomu jsem se zatím vyhnul) nebo vše spáchat sám. Doporučuji dlouhé zimní večery využít (mimo jiné) na shánění náhradních dílů. A tak se mi přes zimu doma nahromadilo: nové přední a zadní kolo (střed Deore,ráfek Mavic a nerez dráty),nová osa a kliky (26-38-48 zubů a jsem na to zvědav, trochu tak zvětším řadicí rozsah, snad to přehazovačka Alivio zvládne)), pedály, řetěz, brzdové špalíky, sedlo.
Ne že bych tohle všechno měnil každý rok, ale nějak to letos vyšlo. Staré ráfky už mají něco najeto, začíná to na nich být vidět a nerad bych zažil prasknutí ráfku za jízdy (i když by to mohla být zajímavá reportáž na Dokola).
Dobré je počkat, až skutečně skončí zima. Je škoda vše zasolit hned první sezonu. Výměnu nedělám najednou, ale po částech po večerech. Takže jeden večer třeba střed, další přední kolo a tak dál. Výhoda je, že kolo je tak stále pojízdné a případné problémy se lépe řeší. Staré díly většinou nevyhazuji (pokud se tedy nejedná o skutečný šrot), ale jsou uloženy ve sklepě ve veliké bedně a tak v případě nějakého fatálu, který by se objevil třeba v neděli večer by neměl nastat žádný problém, protože něco na výměnu bych v bedně určitě našel.
Shimano má na svých stránkách dokument popisující kompatibilitu jednotlivých komponentů, ale na základě letitých zkušeností mohu prohlásit - kompatibilní je v podstatě vše se vším, jen se toho nebát...


....nějak to přišlo,že práce uvedené výše jsou již dávno hotovy, jezdím na prakticky novém kole ale k aktualizaci Dokola nějak nezbyl čas *. Takže až teď a současně již mohu přidat zkušenosti a vše funguje jak má (přední a zadní kolo, střed, kliky, pedály, brzdové špalíky, nové sedlo). Zvětšení řadicího rozsahu na nejmenším tácu o 2 zuby se prakticky nijak neprojevilo a přehazovačka to zvládá bez problémů.
A ještě jedna pěkná událost - opět jsem slavili,tentokrát 58 000 km! Takhle pěkně to vyšlo a navíc jsem to zachytil.

 Takže si opět blahopřejeme, bylo to tuším 31.3.2007.
Do budoucna mám ještě připravený přechod na 8mi kolečko (páčky, 8mi kolečko) ostatní by mohlo zůstat ale pro jistotu jsou připraveny i další komponenty (přehazovačka, řetěz,lanka, bowdeny) a to už by skutečně na čas mělo stačit.

Ale všeho dočasu....dokola.

* Nemůžu si nerýpnout.Asi si říkáte, když marně hledáte aktuální příspěvek: Kampak se nám ty čerchmanti poděli? Kampak se asi schovali, co asi dělají, že nic nedělají? Neschovali! Umřeli! No, to byl jen takový žert.