Rozhovor s kreativcem
Vydáno 03. 08. 2005

Krááásný a úúúžasný den, milííí posluchači, je tady vaše oblíbené Rááádio Jááásot a váš oblíbený moderátor Kááámil.
Dnes jsem pozval k nám do studia úžasně milého človíčka, ze kterého pohoda doslova sálá a je jím Bedřich z reklamní agentury Nas-Rat Global.
Vítej mezi námi, Bedřichu, mohu ti říkat Bedřichu?


Ahoj Kamile, říkej mi radši Frede, tak mi říkají lidi z branže.

Ano, jak si přeješ Frede.
Frede, ty jsi v agentuře zaměstnán jako kreativec. Můžeš našim fan-tas-tic-kým posluchačům přiblížit svou pracovní náplň?

Of kóz, Kejmile.
Tak úplně na začátku je čelenž.


Myslíš výzva, Frede?

Jistě, čelenž.
Od klienta dostanem kontrakt, tím se zabývá náš trejdink, do toho já nezasahuju. Ta nudná byrokracie není nic pro mě.
Čelenž získávám na prvním mítingu, na kterém všichni společně při brejnstormingu fokusujeme problém.

Éééé, mohl bys být trochu konkrétnější, Frede?

Nou problém.
Tak třeba zákazník přijde s novou zubní pastou. Takže nejdřív hledáme tárget.

Myslíš cíl, Frede?

Rájt, cílovou skupinu.
Tak například, jestli je ta pasta tutti frutti, jsou tárgetem děti předškolního věku, opožděné děti na prvním stupni a okresy Karviná a Znojmo.
Jestliže je pasta s příchutí léčivých bylin, jsou tárgetem občané vyššího věku, mající problémy se zdravím, například důchodci.

A nevadí, Frede, že důchodci většinou již nemají vlastní zuby?

Aha, to mne nenapadlo.
Vidíš to, Kamile, jaká jsi hlava. U nás při brejnstormingu by ses uplatnil. Nechceš jít dělat do reklamy?

Ne, díky, já nemohu být bez šoubyznisu, Frede.
Ale pokračujme. Tárget jste nalezli, co děláš dál?

Ou kej.
Teď je potřeba vizualizovat koncepci a vybrat typ, se kterým se ztotožní náš tárget.

To bude asi pro naše posluchače příliš složité, Frede, rozveď to trochu.

Indýd, dám příklad.
Tak třeba ta zubní pasta s bylinama potřebuje zaangažovat někoho, komu starci slepě důvěřují, tedy doktora, nejlépe zubního, že... S tím natočíme klip o tom, jak je ta pasta úžasně zdravá a vybělí vám zuby dočista, stačí jí mít doma na poličce a zubní kaz obchází váš byt obloukem a tak podobně.


Rozumím, Frede, lidi věří chytrým lidem, třeba doktorům.

No, mezi náma, Kamile, oni doktoři zase tak chytří nejsou, když dělají za ty podminimální platy, za který bych se já ani neusral. Pardon, neuprd. Kdyby byli chytrý, tak vydělávají takovou škváru jako já.

Dobrá, Frede, pojďme dál.

Šůr sink.
No a teď je potřeba vymyslet nějakou údernou story, která osloví cílový tárget. A to je moje chvíle, Kamile!
Teď přichází čas nás kreativců s brilantními nápady, co normálního smrtelníka prostě nenapadnou. Důležitý je najít správný slogan, který se zaryje všem pod kůži. Najdi slogan, říkám, a máš půl práce za sebou. Škvára už je prakticky v kabeli, když máš správnej slogan. Ovšem vymyslet ho, to není žádná prdel. Pardon, sranda. I já musím kolikrát přemýšlet několik dní, než na něco suprovýho natrefím. Pochopitelně potřebuji inspiraci.

A čím se inspiruješ pro své fan-tas-tic-ké nápady, Frede?

To je různý, Kamile.
Někdy se prostě soustředím doma na produkt a mumlám si své předchozí majstrštyky, jestli mne náhodou nenapadne něco podobného. Jindy potřebuji trochu vzrušení a tak nakopnu svůj kabrouš a jedu se projet na D1, to mne excituje.


Myslíš kabriolet, Frede?

Ekzaktly.
Takhle jsem vymyslel nedávno slogan: "Protáhni si jííízdu!"
Prosté, ale geniální.


Teď jsi mi nahrál Frede, protože se tě zeptám na tvou poslední fan-tas-tic-kou kreativní kampaň.
Jak´s například přišel na hesla: "Bublinky šeptat" a "Buď Bambůča"?

He, he.
To jsme zrovna pařili, my kreativci s roštěnkama z našeho marketingu, a jeden kolega byl hrozně nastydlej a chtěl vobjednat šampáňo a ta servírka mu vůbec nerozuměla, cha cha, to byla prča, Kamile. Nakonec už jenom bučel, odtud ten Bambůča.

A co heslo z téže kampaně: "Humu nuku a humu enter"?

He, he, to už jsme nemohli mluvit nikdo.

Vidím, že s vámi kreativci je veselo, Frede!
No, podíváme se, co na to říkají naši posluchači...
Mějte hezký dééén, tady je Rááádio Jááásot, u telefóóónu Kááámil, máte něco na našeho hosta?

Dobrý den, já se jmenuji Jana, je mi osmnáct a strašně bych chtěla dělat v reklamě, hrozně se mi to líbí, ti všichni fajn lidičkové, jakou mají pořád dobrou náladu, jsou krásní a šťastní a mají spoustu krásných věcí...mohl by mi Fred poradit, jak získat místo třeba u nich v reklamní agentůře?

No tak, Frede, co ty na to?

Tak to je kůl, Kejmile.
Myslím, že bude nejlepší, když slečna Jana zavolá sem do rádia po skončení pořadu až nebudeme onlajn a společně tento problém orálně vykomunikujeme.


He, he, Frede, doufám, že máš na mysli pouze osobní pohovor. Dobrá, dáme si dotaz od dalšího posluchače.

Dobrý den, já si myslím, že Bedřich alias Fred je kretén, který se živí vymýváním mozků bezbranných občanů a...

Tak to slyšíš, Frede, i takoví anhepi spoluobčané poslouchají naše fan-tas-tic-ké rádio, co bys mu řekl?

To je very sed, Kejmile.
Domnívám se, že volající je nějaká zapšklá socka, je mu nejmíň pětatřicet, má rok starej mobil a nemá škváru na všechny ty frí věci, co na ně děláme reklamu.


Dobrá, Frede, děkuji ti za přínosný rozhovor a teď si dáme nějakou fan-tas-tic-ky vodvazovou hudbu.
Tady je Rááádio Jááásot a váš oblíbený Kááámil.
Bí hepi!