Jak uspořádat korektní míting.
Vydáno 20. 02. 2005
Představte si, že jste obyčejný slizký firemní zmrd a hodláte se zviditelnit,
aniž by vás to stálo nějaké nepřiměřené úsilí. Mezi telefonováním s přáteli,
přemýšlením o aplikování vašeho pohlavního orgánu do různých tělesných otvorů
vaší sekretářky (pardon, office managerky) a tvorbou nesmyslných prezentací
můžete uspořádat mítink. Je to zábavné a není to namáhavé, jako třeba squash.
Pomocí mítingu můžete rozptýlit svoji samotu, setkat se s přáteli, udělat dojem
na souzmrdy a totálně otrávit slušné lidi. Je to také užitečné, protože přitom
můžete přesunout svoje úkoly na jiné lidi a zbavit se odpovědnosti. Když
fokusujeme na kolaterální benefity takového mítingu, je třeba vyzdvihnout kávu a
občerstvení zadarmo. Prostě mítink je praktická alternativa k jakékoli práci.
Předně potřebujeme účastníky. Ideální počet participantů je 10-15. Při menším
počtu zmrdů nebude ukojena vaše touha se exhibovat a při počtu větším roste
riziko, že se tam vloudí nadkritický počet zmrdobijců a ti ve své perverznosti
celý míting zvrátí na nějakou provokaci.
Ke správnému mítingu potřebujeme pár rekvizit. Základ všeho je slajdšou.
Slajdšou vyrobíme v programu Powerpoint. Veškeré jeho verze disponují featurami,
díky kterým stvoří úchvatnou slajdšou i úplnej debil. Hodnota prezentace není
dána její informační hustotou, ale velikostí souboru v MB. Velikost správné
prezentace určíme takto:
S = z * (n + h)
kde n je počet zmrdů a h je počet hulibrků, z je pak stupeň lokálního
zazmrdování definovaný kdysi v minulosti. Např. tedy míting třinácti zmrdů a
dvou hulibrků v podmínkách zazmrdování na stupni tři vyžaduje prezentaci velkou
3 * 15 = 45MB. Jak toho dosáhnout? Na vaší grafické stanici spustíte grafický
systém Paint.exe a v něm namalujete patřičný duchaplný obrázek, který uložíte ve
formátu BMP a v kvalitě true color. Ten pak vložíte přes clipboard do
prezentace.
Slajdšou musí mít korporejt dyzajn neboli jednotný styl. Pokud není supportován
vaší zmrdifiremní zmrdikulturou, je zde několik defaultních návrhů.
Výbuch_v_továrně_na_rachejtle.ppt je šablona hýřící barvami. Musíte se snažit
použít všechny barvy, které se zobrazí po nakliknutí formátovacího tlačítka.
Mechanický_betlém.ppt je zajímavá forma prezentace, ve které se všechno
pohybuje. Texty mizí, objevují se, kamsi zanikají a do toho se pohybují
animované obrázky.
MS_Matrix.ppt je syntetické dílo, které v sobě slučuje wordovské dokumenty,
excelovské grafy a tabulky, hyperlinky na další soubory a jeho základní
předpoklad je, že funguje jen na tom počítači, kde bylo vytvořeno. Nýmandy,
kterým prezentaci pošlete mailem, to totálně rozhodí, protože jim to nefunguje a
vy jim můžete nadávat, že mají blbý kompy a neumí zacházet s MS Office, což je
ostatně už od stupně dva předpoklad pro uchazeče o zaměstnání od hajzbáby výše
včetně.
Téměř obligatorní je bímr. Bímr je ekvipment, který umožňuje pouštět slajdšou na
stěnu přímo z počítače. Teoreticky to jde i bez bímru, ale je to out. To se pak
dělá tak, že se slajdšou vyprintuje na slajdy, a slajdy se přes zpětný projektor
pouští na stěnu. Negativem tohoto druhu slajdšou je, že přestanou fungovat
animace, čímž hodnota prezentace kruciálně utrpí. Nerozhýbou se ani tehdy, když
celý problém vyeskalujete k IT manažerovi. Pokud jste taková socka, že se pro
off-line prezentování rozhodnete, musíte se sekretářkou vyharmonizovat typ fólií
a tiskárny, protože jinak se slajdy rozmažou a nebudou optimální.
Potřebujete taky flipčárt. To je tabule s papírovými listy, cosi jako velký
blok, a fixy několika barev. Pro vaši imič je lepší, když je flipčárt už
částečně počmáraný.
Opcionální je pojntr. To je laserové ukazovátko, kterým umístíte fokus na key
pointy vaší slajdšou. Pokud nemáte tento úmysl, můžete pojntrem svítit nezmrdům
do obličeje. Nebudete pak vypadat jako buzna s baterčičkou, ale jako Terminátor
nebo taková nějaká sračka.
Když tedy máme všechno tohle haraburdí, můžeme prezentovat. Bežná témata lze
vyprezentovat rychlostí asi 1MB za minutu. Sem tam použijeme flipčárt a
namalujeme na něj několik výjevů, jaké jsme naposled viděli na obrázkách, které
nohama namalovaly dementní děti při festivalu Mezi ploty.
Kromě technických fíčur musíme nastavit optimální tajming. Musíme mít proto na
zřeteli sekundární target, totiž fakt, že míting musí především otrávit,
demotivovat a okrást o čas a nervy slušné lidi, kteří na něj přijdou. Proto je
rozumné mítinky pořádat pozdě odpoledne. Když například zorganizujete míting o
půl sedmé večer, nabudou méně bystrá individua dojmu, že máte hrozně moc práce a
že byste to přes den nestihli, a mají pravdu, protože přes den musíte
telefonovat s kámošema, domlouvat si soukromé kšefty a surfovat po internetu.
Optimální délka mítinku je minimálně tři hodiny. To je doba, během které se
prázdná sláma nejen stihne dvakrát vymlátit, ale také rozžvýkat, strávit a
proměnit v leštěný prd. Nic nedejte na poučky, že jakékoli téma lze
prodiskutovat za půl hodiny a vzpomeňte si na takovou kapacitu, jakou byla
programová ředitelka Novy Šmuclerová, která proslula extatickými monologickými
mítinky trvajícímí mnoho hodin.
Výsledkem mítinku je kromě exhibice a hemeroidů dokument zvaný protokol. Najděte
mezi účastníky mítinku nějakého nahluchlého hulibrka a nechejte ho protokol
sepsat. Bude si připadat důležitě a ušetří vám práci. V protokolu bude jistě
uvedena řada opatření směřujících k tomu, aby byl prd lesklejší a polívka za
šutráku hustší. Zodpovědnými osobami za taková opatření jsou zásadně osoby,
které na mítinku nejsou. Jen tak je možno zajistit, že příště na mítink přijdou
a zasunou vám samou radostí anální sondu.
Na konci je vhodné požádat účastníky o fídbek, případně dokonce o zpětný fídbek.
V praxi to znamená, že každý hulibrk a zmrd vyjádří své dojmy a pocity z
užitečně stráveného času. Individua, která by snad chtěla projevit kritiku,
nemilosrdně setřeme a v závěru všem poděkujeme za jejich čas.
Tipy a triky.
Pozvánky rozešlete autlukem, jak jinak.
Mítink je vhodné zahájit představením všech účastníků. Díky sdílnosti některých
exhibozmrdů již jen tato fáze může zabrat třeba hodinu.
Nechte sekretářku, tedy front office managerku, udělat nějaké silné kafe a pak
sledujte, kdo první zkolabuje. Spolehlivě se tak pozná, kdo má vysoký tlak,
nehraje golf a pravidelně zaměňuje fitness centrum za knajpu, tedy kde je slabé
místo vašeho týmu.
Pozvěte na mítink nějaké ichtyly. Po většinu mítinku se budou hádat mezi sebou o
nevýznamných prkotinách a mítink se tak výrazně prodlouží.
Čím větší počet participantů, tím menší je šance, že se něco důležitého při
mítinku vyřeší.
Piškoty Opavia s krémovou náplní zmizí zpravidla jako první.
Do libovolné části mítinku můžete zakomponovat nějaké imbecilní rituály, třeba
rozcvičku jako na pionýrském táboře před léty, hru na hudební nástroje nebo
šukání s gumovou pannou.
Tak to by, kamarádi odborníci bez zkušeností, bylo všechno o mítinku. Příště si
povíme něco o mnohem dokonalejším a zhovadilejším zloději času, a to je vorkšop.