Schwalbe

Hned úvodem chci prohlásit, že nejsem obchodním zástupcem, nemám procenta z prodeje a nejsem nijak spřízněn s firmou Schwalbe. Ale prostě mi to nedá.

Ještě na konci zimy když jsem si zamlouval místo v zájezdu do drsné Albánie jsem uvažoval o přezutí kola. Hladké silniční pláště Schwalbe se v Čechách plně osvědčily ale v Albánii nevím nevím. Ve Španělských Pyrenejích jsem měl terénější vzorek ale dost se ojížděl a na asfaltu to bylo trochu neštěstí. Tak jsem našel kompromis - Schwalbe Marathon Plus Tour Reflex 26 x 2,0 - a po několika měsících mi to nedá podělit se o zkušenosti.

Začnu takhle - je to bomba. Když tak zpytuji svědomí od doby přezutí jsem neměl jediný defekt a začínám být dost zpovykaný, nějaké střepy a štěrk vůbec neřeším. Protože pláště už dnes mají najeto k pěti tisícům kilometrů, rozhodl jsem se přehodit přední a zadní plášť. A v tom zadním jsem objevil asi 2 cm dlouhý hřebík, podle opotřebení už nějaký čas jetý, ale kolo o něm vůbec nevědělo. Prostě klobouk dolů.

Tak snad nějaké detaily, hřebík byl asi 2 cm dlouhý a zpoloviny zapíchlý v plášti, ale protože pod běhounem je vrstva, kterou Schwalbe nazývá smart guard, hřebík se ohnul a nepronikl do duše. Občas pláště kontroluji ale prakticky jsem nikdy nic zapíchlého neobjevil. Materiál pláště je odolný sám o sobě.

hrebik_1t.JPG   hrebik_2t.JPG   hrebik_3t.JPG

Ale vždy je něco za něco a tak pro a proti.

Jednoznačně pro:

odolnost, nevím už co je to defekt

celkem slušný vzorek na silnici i na šotolinu

životnost, najeto cca 5000km a zadní plášť je jen lehce jetý

Ale samozřejmě i proti:

vyšší cena, ale zanedbatelné a vrátí se v úspoře za lepení

vyšší hmotnost a to dost zásadně, plášť má přes kilo, je to dost znát

Vyšší valivý odpor, chce to hustit na dost vysoký tlak

na sfaltu v zatáčce trochu hůř sedí, cena za tvrdší směs

a samozřejmě do bahna to není, na to vzorek nestačí

Tak na závěr komu čest tomu čest, hlavně aby Schwalbe udrželo kvalitu i do budoucna. Ale pro běžné ježdění zejména po silnici Dokola doporučuje.

Zpátky